Män är utan tvekan dumma ibland!

18 12 2010

Detta gäller väl framför allt mig själv.

Var iväg och skulle handla ett par (flera par) öl på systemet idag.  Vandrade förbi ICA för att slänga ett brev på posten till min far (hade glömt det i väskan så hans julklapp kanske blir sen nu).

På vägen ut går jag in på Dressman och tänkte, en skjorta till festen ikväll är jag väl värd, jag köper ju inte kläder på löpande band direkt.

När jag står där och kikar så säger en kvinnoröst ”Behöver du hjälp”?

Jag vänder mig om och en vacker kvinna tittar mig rakt i ögonen och ler. Jag känner faktiskt på mig att detta inte kommer sluta bra, jag vet till och med att detta inte kommer sluta bra!

Jag förklarar att jag ska ha en skjorta till en fest och att jag inte vet vilken jag ska ha.

Hon går igenom olika alternativ och vi kommer fram till två olika modeller. Efter att ha provat den första så säger hon ”den var fin” och jag går och byter om igen.

När jag kommer ut med den andra och tittar i spegeln så märker jag själv ingen större skillnad, men hon säger ”Oj”.

Jag vänder blicken från spegeln och tittar på henne och hon tittar lixom från skorna och upp och säger ”Finns det något snyggare på en man än en skjorta som passar perfekt”?

Jag ler lite osäkert och säger att visst den var väl fin.

När jag kommer till kassan och efter lite småprat så säger hon ”499 kronor tack”.

Jag tänker inte mer på det just då utan betalar snällt.

”Ha en trevlig kväll och var rädd om tjejerna” säger hon medans jag går.

När jag stiger ut från mobilia och ut i kölden så slår det mig som en rak vänster, den första skjortan kostade 199!

Jag hade svalt allt med hull och hår, för att hon var en attraktiv kvinna och gav mig komplimanger.

Jag kände mig lite lurad och väldigt mycket fattigare medans jag traskade hem i snön med en skjorta som kostade ofattbara femhundra kronor! Jag skiter väl fullständigt i om det är egyptisk bomull eller om jag kommer kunna ha den resten av mitt liv?

Försäljare är farliga!

 

Trevlig helg och akta er för folk som prackar på er saker som ni inte vill ha eller inte behöver!

Åtgärder

Information

One response

21 12 2010
Anonym

Haha ja, vackra kvinnor är farliga…. Men det vet du väl sedan länge! 😛

Kommentera

