Äckel våldtog sin dotter i sex år

27 04 2010

Aftonbladet.se kan man läsa om hur styvpappan våldtog sin styvdotter under sex år. Hur han filmade våldtäkterna och hotade med att lägga ut dom på internet.

Det är sådant som inte ska få ske, sådant som sker alltför ofta och man undrar hur det kommer sig att det händer?

Beror det på hans dåliga uppväxt, är han mentalt sjuk eller är det något som ligger i människans natur? Jag börjar få svårt att hela tiden säga att personen som utför en våldtäkt, speciellt upprepade gånger, inte mår bra. Men jag tror inte heller att lösningen är att man avrättar dom som åker fast.

Det måste ligga i kvinnosynen, i sättet män betraktar kvinnor. OM nu äcklet haft en taskig uppväxt och kanske behandlats illa av sina flickvänner osv så kan det ju uppenbarligen påverka hans syn på kvinnor. Men frågan är väl om det är en tillfredsställande förklaring?

Men hur mycket jag än försöker att förstå, att på något sätt objektivt och emotionellt frånkopplat försöka analysera situationen, så kan jag inte på något sätt ursäkta att den här mannen förstört sin styvdotters liv. Jag kan inte vira mitt förstånd kring att man spelar in våldtäkten på en elvaårig flicka, hur man kan utsätta en person för den terrorn?

Våldtäkt är för mig bland det värsta en person kan utsättas för. För sex är för mig något som är fint, något som är bra och naturligt och rätt. Men en våldtäkt perverterar hela grejen.

Finns det en ursäkt eller förklaring? Jag går inte med på att det är inbyggt i män att bete sig såhär. Jag kan acceptera att maktstrukturer på vissa nivåer faktist slår hårdare mot oss som män trots vår ställning. Men jag kan inte acceptera att det är något i oss som gör oss till våldtäktsmän….

Åtgärder

Information

2 responses

8 08 2010
Chucky

Skev böjelse… Lika bra o inse de tidigt, människan har lurat sig själva, vi lär oss att vi står överst i näringskedjan när hälften inte ens är medvetna om sina egna handlingar så vi fortsätter tro att vi är störst bäst vackrast o tar för oss därefter, inte alla som genuint skulle sätta en främlings välvilja framför sin egen, har man då en person som är lite vrängd i skallen då så blir de som de blir.

Problemet ligger i att vi ALDRIG lär oss, historian går in i ena örat o ut i andra krävs en serievåldtäcktsman som våldtar 6miljoner helst av ett enskillt folkslag innan folk ska förstå hur fel de är. Man måste ändå förstå att i dagens läge är de median som bestämmer hur allvarligt ett brott är inte brottet i sig.

8 08 2010
Sergej Odström

Ibland så blir man mörkrädd och pessimistisk… men man kan ju inte ge upp Chucky, även om det är den enklaste utvägen!

Kommentera

