Ytterligare dåligt med updates!

13 04 2010

Det har vart jävligt mycket nu det senaste så jag har inte hunnit uppdatera bloggen, sorry!

Jag måste först och främst säga att jag lider med arbetarna på Carlsbergs lager som idag avblåste sin strejk. Dom får numera nöja sig med en gratis öl per dag mot tidigare tre stycken per dag. Snacka om nederlag för arbetarklassen haha!

Samtidigt har pappersarbetarna utlyst en övertidsblockad, vilket det snyftas om i borgerlig media. Stackars företagen måste ju stänga produktionen om de giriga arbetarna inte jobbar övertid! På torsdag kommer även elektrikerna gå i konflikt om inget avtal har slutits.

Men jag måste säga att avtalsrörelsen blir mer skrämmande för varje år. Facken med LO i spetsen lägger sig på alla fyra och svankar lydigt för kapitalet. Vi hade en lite grinig disskusion i partiet angående facket. Jag är helt och hållet för facken, hela tanken är utomordentlig. Men hur fan ska jag med gott samvete övertyga mina vänner om att dom ska betala upp till 1000 kronor i månaden för ett fack som inte gör ett förbannat dugg för dom? Det är kanske högerns största seger, man har lyckats övertyga de unga om att facket bara tar pengarna och inte gör något… Facken som haft en fantastisk chans att faktist visa på att det är idioti att inte dela med sig av vinsterna, väljer att stryka företagen medhårs…

Ge oss ett fack med huggtänder för helvete!

**

Jag är halvt ledig imorn så då blir det ett lite mer ordentligt inlägg…

Åtgärder

Information

Kommentera

