Fredag och helg!

9 04 2010

En hel vecka ned bäddad i sängen och efter att ha dragit ut en tand för massa dyra pengar så skickades jag hem från jobbet, jag såg tydligen inte kry ut haha!

Det roligaste som händer är väl att blondinmaffian (eller menar jag bloggmaffian?) tycker att skatteverket ska stoppa sin ”häxjakt” på dom. Att blogga är ju faktist en livstil… Ni kan ju läsa deras intressanta (hrm) debatt inlägg HÄR.

Och precis som jag pratat om ett bra tag så tar Aftonbladet upp de Israeler som faktist är EMOT den etniska rensningen och kriget…

Mkt läsvärt HÄR

*******

Men det som är det viktigaste som hänt är väl det som har hänt i Landskrona. Jag antar att ingen har missat att en gammal dam blev misshandlad till döds på en parkeringsplats… Det är fruktansvärt, det är idioti och det har absolut ingenting med etnicitet att göra!

Det som nu sker är att Sverigedemokraterna eldar på och ser detta som en skänk från ovan. Jag såg igår t.ex en grupp med flera tusen medlemmar på facebook, gruppen hette något i stil med ”utvisa mannen från libanon och hela hans familj”.  Den 23 årige mannen nekar till brott och i Sverige så ska man vara oskyldig tills det att man dömts för ett brott, men den högervridna mentaliteten eldar på som en KKK lynchmobb.

Självklart är det sjukt att en gammal dam, eller att NÅGON, misshandlas till döds… Men vad har förövarens etnicitet med saken att göra? Om det hade vart en ”etnisk svensk” skulle det vara samma sak? Jag tror inte det. För det var t.ex en svensk pojke som våldtog en tjej i skolan uppe i dalarna, och jag är helt säker på att hade killen vart av utländsk härkomst så hade det hela tagit en annan ton.

Jag blir mörkrädd när detta sprider sig till ”vanliga” människor, när det blir socialt accepterat att prata om utvisning och öppet peka på att han faktist inte är ”svensk” som skäl. Det är så fel, och det är så hemskt, att jag tappar allt hopp om framtiden.

Kanske har jag fel, människor är små varelser utan empati? Människor kanske egentligen är Sverigedemokrater och Kristdemokrater som medvetet sänker sin IQ nivå för att passa in och för att peka ut det som inte passar in?

Jag hoppas inte att det är så, jag tror fortfarande på människans godhet och öppenhet. Men vi måste våga stå upp och säga ifrån…

Låt bli att dras in i den rasistiska debatten!

Åtgärder

Information

Kommentera

